Francuska sieć supermarketów Intermarche jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. W tym czasie w naszym kraju otworzyło się i z powodzeniem działa ponad 230 supermarketów Intermarche, w których zakupy dokonują mieszkańcy Polski.
Dobrze zaopatrzone sklepy
Asortyment w supermarketach Intermarche w Polsce jest bogaty. To około 20 000 pozycji. Jednocześnie Intermarche oferuje duży wybór nie tylko żywności, ale także kosmetyków, chemii gospodarczej i produktów przemysłowych. Szczególnie popularne w Intermarche są świeże wypieki z własnej piekarni, mięso z własnej wędzarni, surowe mięso przerabiane przez profesjonalnego rzeźnika bezpośrednio w sklepach w celu zachowania jak największej świeżości, świeże warzywa i owoce, produkty BIO i EKO, a także doskonałe przysmaki i wino. Robiąc zakupy w supermarketach Intermarche, należy również zwrócić uwagę na produkty własne – są to certyfikowane towary wysokiej jakości, które można kupić w doskonałej cenie. Wiele z nich jest produkowanych we Francji i można je znaleźć tylko w supermarketach Intermarche.
Supermarkety Intermarche w Polsce udostępniają również swoim klientom usługę Drive Intermarche, dzięki której możesz zamówić online wszystkie potrzebne towary i odebrać je w dogodnym dla siebie terminie.
Nieco historii
Intermarche to globalny holding pochodzenia francuskiego. Sklepy specjalizują się w produktach spożywczych, a także chemii gospodarczej, kosmetykach i innych towarach. Na tle konkurencji wyróżnia je:
- Świeże pieczywo i inne wypieki.
- Przysmaki mięsne z własnej wędzarni.
- Świeże mięso, krojone przez własnych rzeźników bezpośrednio w sklepach.
Sklepy Intermarche są różnorodne - od gigantycznych hipermarketów i supermarketów po małe całodobowe outlety klasy ekonomicznej. Sieć aktywnie angażuje się w życie publiczne, m.in. współfinansuje budowę placów zabaw na terenach, na których znajdują się jej sklepy.
Intermarche to europejska sieć supermarketów spożywczych i przemysłowych zarządzana przez grupę firm Les Mousquetaires. Sieć zorganizowana jest jako spółdzielnia zakupowa pod jednym szyldem, pod marką Intermarche należącą do prywatnej firmy ITM Entreprises (posiada również duży udział w Intercontessa, która jest właścicielem 77% operatora detalicznego Spar). Dziś sklepy Intermarche znajdują się w 8 krajach: Francji, Polsce, Belgii, Hiszpanii, Portugalii i na Bałkanach. Obroty sieci w 2008 roku wyniosły 34,8 mld euro, dziś firma zatrudnia około 130,00 osób. Hasłem reklamowym sieci Intermarche jest: „Intermarche – kochasz zakupy” oraz „Intermarche – tanio i świeżo”.
Sieć powstawała w roku 1969. Jean-Pierre Le Roche zjednoczył 75 niezależnych handlowców, tworząc stowarzyszenie EX, które później przemianowano na Intermarche. Tak narodziła się grupa Les Mousquetaires. Założyciele otwierają pierwszy sklep sadowniczy Bricomarche i deklarują jedną ze swoich najważniejszych zasad – „jedna osoba, jeden zespół”. Pojawiają się dwie nowe firmy: Stationmarche (we Francji przemianowana na Veti w marcu 2006) i Ecomarche. W 1997 nastąpiło otwarcie pierwszego Intermarche w Polsce. Jednocześnie właściciele firmy wzmacniają swój potencjał handlowy, nawiązując partnerstwa z innymi grupami handlowymi - Rona (Quebec, Kanada), kanadyjskim liderem rynku towarów przemysłowych i SPAR AG (Niemcy).
Główne zasady firmy
Intermarche wie, jak ważna jest cena. Zdając sobie sprawę z ich znaczenia w życiu konsumenta, kierownictwo Intermarche regularnie podejmuje działania mające na celu zagwarantowanie klientowi możliwości dokonania zakupu po możliwie najniższych cenach. Dzięki nowoczesnemu systemowi logistycznemu Intermarche zapewnia codzienne dostawy świeżych produktów do swoich sklepów. Przestronna powierzchnia sprzedażowa, stała komunikacja z klientem oraz szeroka oferta asortymentowa pozwalają na dokonywanie opłacalnych i komfortowych zakupów.
Promocje i rabaty w supermarketach Intermarche w Polsce
W supermarketach Intermarché w Polsce klientom stale oferowane są rabaty i promocje na określone rodzaje towarów. Klienci zapraszani są do wzięcia udziału w różnego rodzaju konkursach z cennymi nagrodami oraz w wyprzedażach, gdzie towar sprzedaje się po znacznie obniżonej cenie. Aby klienci byli świadomi rabatów i atrakcyjnych ofert w supermarketach Intermarche, sklepy wydają specjalne gazetki reklamowe z listą wszystkich promocji.
Co tydzień supermarket wydaje nową gazetę, w której znajdują się wszystkie towary, na które w tym tygodniu w Intermarche będą obowiązywać promocje i rabaty. Z reguły w gazetach Intermarche prezentowany jest wizerunek i nazwa produktu wraz z jego standardową ceną, a obok jest cena promocyjna. Pozwala to zrozumieć, ile można na tym produkcie zaoszczędzić. Oferta obejmuje różne kategorie artykułów spożywczych, domowych, sezonowych, a także dla dzieci i zwierząt domowych. Jeżeli z przyczyn technicznych podane w niej informacje są nieaktualne, aktualny katalog można obejrzeć na oficjalnej stronie Intermarche. Są to rabaty na konkretne produkty oraz wyprzedaże całych kategorii, marek lub linii produktowych. Oprócz stałych promocji sieć przyciąga również kupujących stałymi programami lojalnościowymi.